groessen.jpg

Muziekkoepel

muziekkoepel klein

René van Brandenbrug en Geert Smits zijn met Dorpsraad Groessen de initatiefnemers van de tot standkoming van de Muziekkoepel. Het doel was om voor de festitiviteiten tijdens Koninginndag een autovrije ruimte te realisseren, voor de Joannesschool een ruimte ter beschikking te hebben voor buitenactiviteiten en voor de muziekverenigingen een podium voor buitenoptredens.

Er werd een commissie gevormd met René van Brandenburg, Geert Smits, Hans Welling en Ton Meijer. De oorspronkelijk speeltuin aan de Tempelstraat was aan vernieuwing toe en zo ontstond het idee om daar een Muziekkoepel te plaatsen.  Leerlingen van het AOC Oost in Doetinchem hebben het plan voor de groeninrichting ontworpen.

Helaas liep de voortgang behoorlijke vertraging op omdat het bestemmingsplan aangepast moest worden. René heeft veel geduld en doorzettingsvermogen nodig gehad om de Muziekkoepel uiteindelijk afgerond te krijgen. Hij kreeg de eer om de Muziekkoepel officieel te openen op zondag 13 juni 2011.

Zonder sponsoren, vrijwilligers  en de medewerking van gemeente Duiven ( Glen van Gene) was de realisering van de Muziekkoepel niet mogelijk geweest.

Verweijen Sierhekwerken - Bouwkundig Tekenburo Welling- Loodgieters en Leidekkersbedrijf van Wely - JS Steigerbouw en Verhuur

Vrijwilligers: Jan Raasing, Piet Vermeulen, André Seubring, Gerrie van Brandenburg, Piet Derksen, Remco Verweijen, Edwin Welling, Bart Welling, Cor Bolder.

Als kroon op het werk ontving de werkgroep Muziekkoepel van provincie Gelderland de titel "Kern met Pit" met een bedrag van € 1.000,=.

Voor meer foto's van de Muziekkoepel zie "Groessen in Beeld".